Lördag= Streetdance

På lördagar är det för min del streetdance i medborgarskolan, 
idag började vi med lite old school dans som uppvärmning, kommer inte ihåg vilken låt vi dansade till men det var skitkul iallfall! Var så där goa steg som man ser riktigt cool ut till hehe.
Inte så svåra steg mer känsla liksom.

Sista halvtimmen körde vi lite mer new style hiphop, och väldigt missy elliot- aktig stil som min danslärare förklarade det som. Stegen gick inte på takterna 1,2,3,4 osv utan mer efter trummorna i låten, Ungefär bam bam bambambam, fattar ni? haha, lyssna på låten sen så förstår ni mer.

Idag var vi inte så många typ 5 pers bara, ganska skönt då får man mer plats på dansgolvet och i början av passet var den andra manliga streetdance läraren där, som heter francis tror jag, han är så cool, önskar att vi hade honom hihi..
dansläraren vi har är en chilienare/vaggerydbo, fin mix.., heter christian och rikgigt grym på att dansa!!! Det roliga med christian är att han är så kaxig på nåt vis, nä men nu gör ni fel typ haha.. jaja, han låter nästan arg haha men jag skrattar bara åt det hela.

Här kommer Missy Elliot med Wake up, dansen ska kommas ihåg till nästa lördag ville christian, yeah right säger jag ...



Kommentarer
Postat av: Anonym

yeah! go låt

2009-03-22 @ 19:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0