Hanna puts her foot down.

Osäkerhet.

Avundsjuka.

Självbekräftelse.

 

Vid ett tillfälle (har säkert gjort det fler ggr tyvärr) sa jag någon sådan där dum och lite pikande kommentar till en kompis. Som svar fick jag -Du är bara avundsjuk! För mig själv tänkte jag då, ja det är ju det jag är, jag blev glad att hon sa så till mig så jag genast kunde ändra på mig.

 

När jag var yngre blev jag mobbad, mestadels för att jag var kristen, men för det mesta hade de nog ingen riktig anledning. Troligtvis berodde det på ovanstående faktorer. Då förstod jag inte riktigt vad som hände, tänkte mest att det går snart över, snart hittar de någon annan att dryga sig mot. För säga ifrån var det inte tal om. Det vågade jag inte.

 

Sedan tänkte jag nog också lite att tänk vad skönt det ska bli att bli vuxen, då vet alla hur man ska bete sig, då är man snäll mot varandra. Nu är jag vuxen, fortfarande kommer dock de där dryga kommentarerna då och då. Rakt från hjärtat blir jag bara så trött på allt. Bara för att andra i grunden har dåligt självförtroende eller vad det nu är, ska jag då behöva börja i terapi för att kunna hantera er osäkerhet? Nej tack, det vill jag helst inte.

 

Även att jag blivit bättre på att säga ifrån önskar jag ibland att jag var lite tuffare, men tänk om de tycker jag är konstig då eller något hemskt? Eller så kanske de bara blir glada så att de kan ändra på sig.

Jaja det var den sömnen… kan inte alla bara vara som jag för en dag så att jag kan få en lugn stund, skoja bara=P

 

Min uppmaning; Uppmuntra och tro på varandra, det skadar inte!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Bra uppmaning du ger! :) Go girl! put you foot down!

Inlägget fick mig att fyllas med lite tårar i ögonen..

Kram

2009-03-19 @ 11:54:32
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: mia

ååh, jag känner bara samma sak som du hanna!

2009-03-19 @ 16:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0