Balkongen är nu invigd.

Idag på jobbet träffade jag många goa barn, Mest småttingar som bara låg där som små söta paket, men även en 2- och en 3åring. De säger så roliga saker ibland alltså och gör en så lycklig när de skrattar och ler.
tror jag kommer trivas bra på jobbet i sommar, ser fram emot att ha kommit in i min roll på avdelningen bara. På eftermiddagen började jag prata med en av läkarna i fikarummet, det visade sig att han kom från Irak och hade varit på barnkliniken i 7 månader, det roliga var att han blev överlycklig när jag började prata med honom (visade sig att de andra inte brukade prata så mkt med honom..språkbarriär...). han slutade aldrig prata typ..och jag som hade tänkt gå tidigare.. men det gjorde mig glad, så den extra halvtimmen var det värt!
Han skrev mitt namn på arabiska, vi pratade om islam och geografin osv..tror jag iaf, det var lite svårt att hänga med ibland=)

Väl hemma invigde jag min balkong, hade nämligen fått hem IKON tidningen. Tema för detta numret var Jesus för en gångs skull. Mkt bra läsning. En beskrivning av Jesus från människorättskämpen Martin Luther King, som de hade i tidningen:

"Var inte Jesus en extremist? En extremist för kärlek, sanning och godhet."
 ...Jo det tror jag med Martin=)

Bibeln läser jag inte så ofta tyvärr, därför blir jag så glad när andra serverar bra bibelord till mig i form av annan media.
det här bibelordet hade de med i tidningen, det tyckte jag var fint.

"Jesus mjuka upp våra hjärtan och fyll vår själ med glädje och styrka.
Så att vi förmår att se dig i dem som är törstiga, nakna och i dem som sitter i fängelse." (Matt 25)

Godnatt min skatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0