Trouble in Paradise.

Jaha då blev det jag som stod för ramaskrin i huset. Jag bor i en bostadsrättsförening och vi har städdag i trädgården på lördag. Detta har jag inga problem med, men nu har jag planerat att åka till Göt-la-borg från onsd.kväll till söndag, så känns ju lite dumt att åka hem bara för städdagen.
Men nu tog jag tjuren i hornen i alla fall när jag hörde min grannes stämma plus damen med kollen i huset. det gick så bra så för min granne, ska olja in soldäcket på måndag istället, det känns som en överkomlig uppgift må jag säga.
Det roliga var att "damen med kollen" såg helt sur ut när hon hörde att jag ej skulle delta, sanna mina ord det är viktiga grejer! Så nu går nog snacket om den lilla svikarn  i lgh 2.. ME!

soldäcket jag ska olja in, hilfe!

Idag fick jag och min vän Mia även beskedet att vi inte fick nåt stipendie till MFS:en, känns tråkigt, plus att det hade varit skönt att veta vad vi skulle göra i höst med. Hade nästan väntat mig detta besked, oddsen var ju inte så stora med 4 stipendier tillgängliga på 17 sökande. Damn. Men det finns väl nån chans kvar antar jag att få åka, vi ska göra några efterforskningar med den internationella kontakten på skolan, sen får vi se om det går att slingra sig in någonstans=)

Hoppsan sa, jag är gla iallfall.. men lite besviken ska jag erkänna. Hoppas på de halmstrån som finns kvar!=)
Jag lever på hoppet!

Nu ska jag till Maxi tänkte jag, en ståtlig affär här i Jönköping.
See u later alligator!



Kommentarer
Postat av: Tessa

stackars "damen med kollen" att hon inte får se dig vara med på lördag. haha

jadu....inte lätt alla gånger.

2009-05-04 @ 18:47:32
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0